Kompetencje Sekretarza Gminy Panki
Funkcję Sekretarza Gminy Panki pełni Krystyna Kubat tel. (034) 317-90-35 wew. 23
Do zadań sekretarza należy w szczególności:
- kierowanie pracą urzędu;
- dekretowanie korespondencji wpływającej do urzędu;
- zapewnienie właściwej organizacji i funkcjonowania urzędu;
- opracowywanie projektu zmian struktury organizacyjnej i projektu regulaminu organizacyjnego urzędu i innych aktów wewnętrznych w zakresie organizacji urzędu;
- koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami, referendami i spisami;
- koordynacja spraw w zakresie dostępu do informacji publicznej;
- organizowanie pracy i uczestnictwo w pracy komisji przeprowadzającej nabór na wolne stanowiska urzędnicze;
- opiniowanie statutów i regulaminów jednostek organizacyjnych gminy i prowadzenie ich zbioru;
- ustalanie dla pracowników zakresów obowiązków;
- usprawnianie pracy urzędu i nadzór nad doskonaleniem kadr;
- kontrola dyscypliny pracy;
- współpraca z Radą Gminy ;
- nadzór nad prowadzeniem rejestrów i zbiorów aktów prawa miejscowego;
- nadzór nad prowadzeniem rejestru i rozpatrywaniem skarg, wniosków i petycji;
- informowanie mediów o działalności, programach i pracy Rady Gminy, Wójta i Urzędu oraz zapewnienie dziennikarzom dostępu do informacji w granicach przewidzianych przepisami ustaw: Prawo Prasowe, ustawa o ochronie danych osobowych;
- załatwianie indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej oraz wykonywanie innych czynności administracyjnych - na podstawie udzielonych imiennie upoważnień;
- składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w granicach udzielonych pełnomocnictw;
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawców;
- poświadczanie pozostawania osoby przy życiu,
- organizowanie i nadzorowanie działalności prowadzonych przez Gminę placówek oświatowych.